Entrepreneurial culture in Hungary - the hype of starts-ups

The main focus of this article is to discuss startups from an entrepreneurial perspective, emphasizing the context and external sources for managing startup enterprises. First, a number of definitions of “startup” businesses will be provided. Startup as an enterprise and startup as a culture will be...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Németh Gergely
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat 7 No. 1-2
Kulcsszavak:Vállalkozásfejlesztés Magyarország 21. sz., Üzleti élet, Startup
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/36243
LEADER 01353nab a2200193 i 4500
001 acta36243
005 20210723095027.0
008 161017s2015 hu o 0|| eng d
022 |a 2062-1396 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a eng 
100 1 |a Németh Gergely 
245 1 0 |a Entrepreneurial culture in Hungary - the hype of starts-ups  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Németh Gergely 
260 |c 2015 
300 |a 7-13 
490 0 |a Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat  |v 7 No. 1-2 
520 3 |a The main focus of this article is to discuss startups from an entrepreneurial perspective, emphasizing the context and external sources for managing startup enterprises. First, a number of definitions of “startup” businesses will be provided. Startup as an enterprise and startup as a culture will be differentiated. As entrepreneurial and macro perspectives are adopted, some economic criteria and statistics will be provided, with a special focus on comparing Hungary to other countries along innovation, entrepreneurship and financial capital. This will give a clearer picture of Hungary’s potential for startup-exits. 
695 |a Vállalkozásfejlesztés Magyarország 21. sz., Üzleti élet, Startup 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/36243/1/vikek_018_019_007-013.pdf  |z Dokumentum-elérés