Intravállalkozói tevékenység mint a vállalatok versenyképességének egyik lehetséges eszköze /

A gazdasági és társadalmi beágyazottság létszükséglet egy versenyképes vállalat szempontjából. A XXI. században nem elég a régi, jól bevált eszközök alkalmazása, hanem állandóan újabb és újabb módszereket kell a cégeknek bevezetniük ahhoz, hogy fennmaradhassanak és profitot realizáljanak. Manapság e...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Martus Bettina
Savanya Péter
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2017
Sorozat:Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
Kulcsszavak:Intravállalkozás, Társadalmi tőke, Motiváció, Versenyképesség
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57715
LEADER 02353naa a2200205 i 4500
001 acta57715
005 20200414143801.0
008 190530s2017 hu o 0|| zxx d
020 |a 978-963-306-544-0 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Martus Bettina 
245 1 0 |a Intravállalkozói tevékenység   |h [elektronikus dokumentum] :  |b mint a vállalatok versenyképességének egyik lehetséges eszköze /  |c  Martus Bettina 
260 |c 2017 
300 |a 475-495 
490 0 |a Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban 
520 3 |a A gazdasági és társadalmi beágyazottság létszükséglet egy versenyképes vállalat szempontjából. A XXI. században nem elég a régi, jól bevált eszközök alkalmazása, hanem állandóan újabb és újabb módszereket kell a cégeknek bevezetniük ahhoz, hogy fennmaradhassanak és profitot realizáljanak. Manapság egyre inkább előtérbe kerül a szervezetek menedzsmentjében egy új, alkalmazottakat ösztönző vállalatirányítási forma, amelyet vállalaton belüli vállalkozásnak, illetve intravállalkozásnak nevezünk. Ennek fontos terepét és felületét szolgálja az egyének társadalmi beágyazottsága és társadalmi tőkéje, melyet a szervezet számára hasznosíthatnak intravállalkozói tevékenységük során. A jelenséghez kapcsolódó fogalmak áttekintése után áttekintjük, milyen feltételek szükségesek az intravállalkozó tevékenység kialakulásához mind környezeti, mind vállalkozói oldalról, mind pedig az egyén oldaláról, hiszen a legnagyobb részben az alkalmazott elszántsága, motiváltsága eredményezhet új innovációkat a cég számára. Sorra vesszük, milyen kölcsönös előnyöket realizálhatnak az együttműködő felek, valamint milyen hátrányokat. Az „entrepreneur”, mint „gazdasági aktor” fontos a cég versenyképessége szempontjából, melyben felhalmozott társadalmi tőke a vállalkozói tevékenység egyik alapvető eleme a társadalmi tőke megléte (a társadalmi beágyazottság). 
695 |a Intravállalkozás, Társadalmi tőke, Motiváció, Versenyképesség 
700 0 1 |a Savanya Péter  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/57715/1/menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_475-495.pdf  |z Dokumentum-elérés