Autonómiák szerepe a fenntartható versenyképesség alakulásában = The role of autonomies in sustainable competitiveness

Különféle (egyéni – szervezeti – települési – térségi – makro és nemzetközi) szintű fenntarthatósági projektjeink kapcsán szerzett hazai és nemzetközi tapasztalataink alapján meggyőződtünk arról, hogy az autonómia kérdése szorosan összekapcsolódik a mára prioritássá vált fenntartható (újabban már: o...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Dinya László
Klausmann-Dinya Anikó
Testületi szerző: Nonbusiness Marketing Workshop
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: SZTE Gazdaságtudományi Kar Szeged 2023
Sorozat:Nonbusiness Marketing Workshop
Kulcsszavak:Marketing, Versenyképesség
Tárgyszavak:
doi:10.14232/gtk.nmgt.2023.1

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/83981
LEADER 04575naa a2200265 i 4500
001 acta83981
005 20240209083215.0
008 240209s2023 hu o 100 hun d
020 |a 978-963-306-955-4 
024 7 |a 10.14232/gtk.nmgt.2023.1  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Dinya László 
245 1 0 |a Autonómiák szerepe a fenntartható versenyképesség alakulásában = The role of autonomies in sustainable competitiveness  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Dinya László 
260 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar  |b Szeged  |c 2023 
300 |a 9-19 
490 0 |a Nonbusiness Marketing Workshop 
520 3 |a Különféle (egyéni – szervezeti – települési – térségi – makro és nemzetközi) szintű fenntarthatósági projektjeink kapcsán szerzett hazai és nemzetközi tapasztalataink alapján meggyőződtünk arról, hogy az autonómia kérdése szorosan összekapcsolódik a mára prioritássá vált fenntartható (újabban már: okos) versenyképesség megvalósításával (Dinya – KlausmannDinya, 2020). A fenntartható versenyképesség a gazdasági – társadalmi – technikai fejlődés komplex kihívásaira adott, és a lokális feltételekkel összhangban levő válaszokat jelenti. Ennek során a gazdasági tőkén messze túllépve a társadalmi tőke, a humántőke, a természeti tőke, és a kormányzás színvonalának komplex szerepét is hangsúlyosan figyelembe kell venni. Ezek alakulásában pedig egyre fontosabb szerepet játszik a különféle formájú és szintű autonómiák egymást átfedő, egymásra épülő, bonyolult rendszere. Az egyéni és kollektív autonómiák egyidejű erősítése (fejlesztése, összehangolása) ugyanis elengedhetetlen, ehhez pedig megfelelő, intenzív társadalmi marketing szükséges. Ehhez adott helyen és időpontban kiindulópontként szolgál a meglevő döntési és cselekvési autonómiák helyzetének korrekt diagnózisa, amelyhez jól használhatóknak tűnnek a nemzetközi összehasonlításokra alkalmas, átfogó adatbázisok (értékrend, versenyképesség, autonómiák, stb…). Ebből kiindulva célkitűzésünk az volt, hogy nemzetközi adatbázisokra alapuló többváltozós statisztikai elemzések alkalmazásával feltárjuk a fenntartható versenyképesség és az egyéni, illetve kollektív autonómia összetevőinek szignifikáns kapcsolatát. Ezt követően pedig elemeztük az autonómia helyzetét Magyarországon, és hazánk pozícióját az EU-27 mezőnyében. Based on our domestic and international experience gained in connection with our sustainability projects at various (individual – organizational – local – regional – macro and international) levels, we are convinced that the issue of autonomy is closely connected with the implementation of sustainable (smart) competitiveness, which has now become a priority (Dinya – Klausmann-Dinya, 2020). Smart competitiveness means responses to the complex challenges of economic-social-technical development and in accordance with local conditions. In doing so, far beyond economic capital, the role of social capital, human capital, natural capital, and the level of governance must also be taken into account. And the complex system of different forms and levels of autonomies, overlapping, building on each other, plays an increasingly important role in their development. The simultaneous strengthening (development, coordination) of individual and collective autonomies is essential, and this requires appropriate, intensive and complex social marketing. For this, the correct diagnosis of the situation of the existing decision and action autonomies at a given place and time serves as a starting point. For which comprehensive databases suitable for international comparisons (values, competitiveness, autonomies, etc.). That’s why our objective was to reveal the significant relationship between the elements of individual and collective autonomy and the sustainable competitiveness using multivariate statistical analysis based on international databases. After that, we analyzed the situation of Hungary among the EU-27 member states. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Marketing, Versenyképesség 
700 0 2 |a Klausmann-Dinya Anikó  |e aut 
711 |a Nonbusiness Marketing Workshop  |c Szeged  |d 2023. március 23. 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/83981/1/nonbusiness_workshop_2023_009-019.pdf  |z Dokumentum-elérés