Regionális egyetem, munkapiac, státuszinkonzisztencia nők a felsőoktatásban /

Amikor a társadalom műveltsége, iskolázottsága, valamint az ezekkel összefüggő képzettségi-végzettségi mutatók egyértelműen jelzik a „honnan jöttek” esélyeit az elhelyezkedésben, korántsem lényegtelen a térségi, lokális származás, a hozott tudás és a diplomával megszerezhető ismeretek megléte vagy h...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: A. Gergely András
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 12
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41531
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Amikor a társadalom műveltsége, iskolázottsága, valamint az ezekkel összefüggő képzettségi-végzettségi mutatók egyértelműen jelzik a „honnan jöttek” esélyeit az elhelyezkedésben, korántsem lényegtelen a térségi, lokális származás, a hozott tudás és a diplomával megszerezhető ismeretek megléte vagy hiánya. De amikor ez még a nemi szerepekkel, nők és férfiak munkapiaci arányával vagy jövendő esélyeivel is összefügg, még konzisztensebb kérdés marad: miért lehetséges, hogy a lányok és nők aránya magasabb a felsőoktatásban, eredményeik látványosabbak és aspirációik is érdemiek, eközben a munkaerőpiac épp leépíti a diplomásokat, térben is korlátozza a reményeket, és ezzel strukturális inkonzisztenciát teremt a társadalmi státuszok terén. Státusz és szerep – klasszikus szociálantropológiai problematika, és élővé válik legott, ahol még a térbeliséggel, regionális tagoltsággal és változó időbeliséggel is összefügg...
Terjedelem/Fizikai jellemzők:98-100
ISSN:1215-5233