Női identitás, poétikai identitás francia írónők a 19−20. század fordulóján /
A francia feminista irodalomkritikusok (Hélène Cixous, Julia Kristeva, Luce Irigaray) fő feladatuknak tartják, hogy a női különbözőséget a nyelvben felfedezzék. Választ keresnek arra is, mennyiben alakul ki a nőírók hatására egy új irodalmi kánon, s szükséges-e ennek tükrében irodalmi örökségünk for...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2013
|
Sorozat: | Iskolakultúra
23 No. 1 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41999 |
LEADER | 01258nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41999 | ||
005 | 20191106140525.0 | ||
008 | 180706s2013 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Tegyey Gabriella | |
245 | 1 | 0 | |a Női identitás, poétikai identitás |h [elektronikus dokumentum] : |b francia írónők a 19−20. század fordulóján / |c Tegyey Gabriella |
260 | |c 2013 | ||
300 | |a 29-37 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 23 No. 1 | |
520 | 3 | |a A francia feminista irodalomkritikusok (Hélène Cixous, Julia Kristeva, Luce Irigaray) fő feladatuknak tartják, hogy a női különbözőséget a nyelvben felfedezzék. Választ keresnek arra is, mennyiben alakul ki a nőírók hatására egy új irodalmi kánon, s szükséges-e ennek tükrében irodalmi örökségünk forradalma. Véleményünk szerint a női beszéd sajátosságainak felderítéséhez ama kényes kérdést kell felvetnünk, hogy mit is értünk valójában női(es) íráson, mennyiben határozza meg a nőiség (női identitás) a férfiakétól eltérő női írásmódot (poétikai identitást). | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41999/1/EPA00011_iskolakultura_2013_1_029-037.pdf |z Dokumentum-elérés |