Hallgatói identitás és a belőle származtatható hasznosság
Tanulmányomban Akerlof és Kranton (2002, 2005) hasznosság-modelljének és elméleti alapfeltevéseinek alkalmazhatóságát vizsgálom felsőoktatási közegben. Érdeklődésem középpontjában az alábbi logikai lánc igazolhatósága áll: a diák, aki azonosulni tud iskolája értékeivel, illetve leendő szakmájával (i...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2008
|
Sorozat: | Iskolakultúra
18 No. 11-12 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42605 |
LEADER | 01398nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42605 | ||
005 | 20191106140635.0 | ||
008 | 180706s2008 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Mihály Nikolett | |
245 | 1 | 0 | |a Hallgatói identitás és a belőle származtatható hasznosság |h [elektronikus dokumentum] / |c Mihály Nikolett |
260 | |c 2008 | ||
300 | |a 76-82 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 18 No. 11-12 | |
520 | 3 | |a Tanulmányomban Akerlof és Kranton (2002, 2005) hasznosság-modelljének és elméleti alapfeltevéseinek alkalmazhatóságát vizsgálom felsőoktatási közegben. Érdeklődésem középpontjában az alábbi logikai lánc igazolhatósága áll: a diák, aki azonosulni tud iskolája értékeivel, illetve leendő szakmájával (identifikáció), nagyobb erőfeszítést tesz tanulmányi előrehaladása érdekében. Ennek egyik következménye, hogy befektetése rövid és hosszú távon is megtérül (pozitív énkép, majd később kedvező anyagi és munkahelyi előmenetel). Másik következmény, hogy az intézménynek is javul a minősége, a versenyhelyzete erősödik. Mindkét kimenet hasznosságként értelmezhető, mely befolyásolja az egyén/intézmény sikerességét | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42605/1/6_EPA00011_iskolakultura_2008-11-12.pdf |z Dokumentum-elérés |