Hallgatói identitás és a belőle származtatható hasznosság

Tanulmányomban Akerlof és Kranton (2002, 2005) hasznosság-modelljének és elméleti alapfeltevéseinek alkalmazhatóságát vizsgálom felsőoktatási közegben. Érdeklődésem középpontjában az alábbi logikai lánc igazolhatósága áll: a diák, aki azonosulni tud iskolája értékeivel, illetve leendő szakmájával (i...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mihály Nikolett
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2008
Sorozat:Iskolakultúra 18 No. 11-12
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42605
LEADER 01398nab a2200181 i 4500
001 misc42605
005 20191106140635.0
008 180706s2008 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Mihály Nikolett 
245 1 0 |a Hallgatói identitás és a belőle származtatható hasznosság  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Mihály Nikolett 
260 |c 2008 
300 |a 76-82 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 18 No. 11-12 
520 3 |a Tanulmányomban Akerlof és Kranton (2002, 2005) hasznosság-modelljének és elméleti alapfeltevéseinek alkalmazhatóságát vizsgálom felsőoktatási közegben. Érdeklődésem középpontjában az alábbi logikai lánc igazolhatósága áll: a diák, aki azonosulni tud iskolája értékeivel, illetve leendő szakmájával (identifikáció), nagyobb erőfeszítést tesz tanulmányi előrehaladása érdekében. Ennek egyik következménye, hogy befektetése rövid és hosszú távon is megtérül (pozitív énkép, majd később kedvező anyagi és munkahelyi előmenetel). Másik következmény, hogy az intézménynek is javul a minősége, a versenyhelyzete erősödik. Mindkét kimenet hasznosságként értelmezhető, mely befolyásolja az egyén/intézmény sikerességét 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42605/1/6_EPA00011_iskolakultura_2008-11-12.pdf  |z Dokumentum-elérés