Történelemtanítás - rendszerváltás idején

Az írás azt vizsgálja, hogyan alakult át a történelemoktatás közvetlenül a rendszerváltás időszakában. Milyen örömökkel és félelmekkel járt a korábbi oktatási rendszer felbomlása és egy nyitottabb, pluralista világ kialakulása? Azokat a vitákat és presztízsharcokat igyekszik nyomon követni, amelyek...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jakab György
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2021
Sorozat:Iskolakultúra 31 No. 11-12
Kulcsszavak:Történelem tanítása, Nemzeti alaptanterv - Magyarország - 1989
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/70813
LEADER 01612nab a2200217 i 4500
001 misc70813
005 20220427105615.0
008 220427s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Jakab György 
245 1 0 |a Történelemtanítás - rendszerváltás idején  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Jakab György 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 153-175 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 31 No. 11-12 
520 3 |a Az írás azt vizsgálja, hogyan alakult át a történelemoktatás közvetlenül a rendszerváltás időszakában. Milyen örömökkel és félelmekkel járt a korábbi oktatási rendszer felbomlása és egy nyitottabb, pluralista világ kialakulása? Azokat a vitákat és presztízsharcokat igyekszik nyomon követni, amelyek az első Nemzeti alaptanterv megszületéséhez vezettek ezen a területen. The paper examines how history teaching was transformed immediately during the period of regime change. What were the joys and fears of the disintegration of the previous education system and the emergence of a more open, pluralistic world? This study seeks to follow up on the debates and prestige struggles that led to the birth of the first National Core Curriculum in this area. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Történelem tanítása, Nemzeti alaptanterv - Magyarország - 1989 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/70813/1/iskolakultura_2021_011_012_153-175.pdf  |z Dokumentum-elérés