Beszámoló a XVIII. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról
Tizennyolcadik alkalommal rendezték meg (2022. április 21-től április 23-ig) a Pedagógiai Értékelési Konferenciát (PÉK) Szegeden. A kétnyelvű rendezvény célja, hogy a pedagógiai értékelés iránt érdeklődő hazai és nemzetközi közönség számára lehetőséget teremtsen a szakmai diskurzusra. A konferencia...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Iskolakultúra
32 No. 8-9 |
Kulcsszavak: | Pedagógia - konferencia - beszámoló |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/71201 |
LEADER | 02763nab a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc71201 | ||
005 | 20230329102109.0 | ||
008 | 230329s2022 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Majzik Tamás | |
245 | 1 | 0 | |a Beszámoló a XVIII. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról |h [elektronikus dokumentum] / |c Majzik Tamás |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2022 | ||
300 | |a 134-142 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 32 No. 8-9 | |
520 | 3 | |a Tizennyolcadik alkalommal rendezték meg (2022. április 21-től április 23-ig) a Pedagógiai Értékelési Konferenciát (PÉK) Szegeden. A kétnyelvű rendezvény célja, hogy a pedagógiai értékelés iránt érdeklődő hazai és nemzetközi közönség számára lehetőséget teremtsen a szakmai diskurzusra. A konferencia gyökerei a szegedi műhely néven ismert, Nagy József és tanítványai körül kialakult kutatóközösségben keresendők, illetve az 1991-ben elindult pedagógiai értékelési szakértő szakos egyetemi képzéshez kapcsolódnak. Az esemény elődjének az említett szak végzett hallgatói és tanárai számára szervezett baráti szakmai találkozó tekinthető, amelyet Csapó Benő kezdeményezett 2003-ban. A konferencia kezdetben meghívásos rendszerben működött, de 2006 óta a nemzetközi normáknak megfelelő bírálati rendszer alapján fogadják el a benyújtott absztraktokat. A konferenciára szimpóziummal, tematikus előadással és poszterrel lehetett jelentkezni. A Tudományos Programbizottság által felkért két-két bíráló meghatározott szempontrendszer szerint véleményezte a benyújtott anyagokat. A konferencián a pedagógiai értékeléshez köthető elméleti előadások, empirikus vizsgálatok, fejlesztő programok, pedagógiai kísérletek és innovatív oktatási módszerek mutathatók be a köz- és felsőoktatáshoz kapcsolódóan. A konferencián összesen tíz angol és tizenkét magyar nyelvű szekcióban hangzottak el az előadások. A két és fél napos eseményen több mint 80 tudományos előadást hallgathattak meg a résztvevők. A konferencián bemutatott előadások, fejlesztő módszerek, vizsgálatok, innovatív eljárások a tudományos alapokra építkező pedagógiai értékelés széles spektrumát fedték le. A bírálati rendszer biztosította a konferencián elhangzott beszámolók magas minőségét. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Pedagógia - konferencia - beszámoló | ||
700 | 0 | 1 | |a Bíró Fanni |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/71201/1/iskolakultura_2022_008-009_134-142.pdf |z Dokumentum-elérés |