A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Primary School Curricula
This study analyses the school curriculum documents in Hungary and Slovakia. The comparative analysis covered the Slovakian National programme for Development of Education, and the Hungarian National Core Curriculum and the framework curricula. Development tasks and content requirements for grades 1...
Elmentve itt :
Szerzők: |
Zentai Gabriella Borbélyová Diana Bencéné Fekete Anikó Andrea Nagyová Alexandra Horváthová Kinga Orsovics Yvette Józsa Krisztián |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
MATE Press
Gödöllő
2024
|
Sorozat: | Diagnostic Assessment of School Readiness
|
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.54597/mate.0106 |
mtmt: | 34958403 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/33553 |
Hasonló tételek
-
A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Preschool Curricula
Szerző: Podráczky Judit, et al.
Megjelent: (2024) -
Comparing the education systems of Central-Eastern European countries – policies and curricula
Szerző: Dudok Fanni
Megjelent: (2019) -
Vocal Production Problems in Hungarian Primary Schools
Szerző: Asztalos Andrea
Megjelent: (2018) -
Comparing Executive Functioning in the School Readiness of Hungarian and Kenyan Preschoolers
Szerző: Amukune Stephen, et al.
Megjelent: (2023) -
Disciplines and the curricula in science education and assessment
Szerző: Korom Erzsébet, et al.
Megjelent: (2012)