Innováció és technológia a 21. századi oktatásban a finn tanulási ökoszisztémák építőkövei és a rendszer működése /

A finn oktatási rendszer akkor került a nemzetközi figyelem középpontjába, amikor az első PISA-eredmények megjelentek, és a finn iskolák minden mért területen az átlag fölött teljesítettek. A következő évek mérési eredményei szerint is magasan az élen járnak nemcsak európai, hanem nemzetközi viszony...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Magyar Andrea
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 2
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41577
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A finn oktatási rendszer akkor került a nemzetközi figyelem középpontjába, amikor az első PISA-eredmények megjelentek, és a finn iskolák minden mért területen az átlag fölött teljesítettek. A következő évek mérési eredményei szerint is magasan az élen járnak nemcsak európai, hanem nemzetközi viszonylatban is. A siker okát számos szakember kutatta, próbálta megfejteni azt, hogy viszonylag átlagos állami ráfordítással és szigorú külső ellenőrzési rendszer nélkül hogyan tudnak évről évre a legjobbak között teljesíteni a finn tanulók. A Niemi, Multisilta, Lipponen és Vivitsou által szerkesztett kötet szerzői ezt kívánják megvilágítani, illetve különböző nézőpontokból bemutatni azokat az építőköveket, amelyekből a finn oktatási rendszer felépült és folyamatosan építkezik.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:144-146
ISSN:1215-5233