Az iskolai és iskolán kívüli társas tevékenységek jellemzői és összefüggései az online adatgyűjtésből származó háttéradatokkal 9-12 éves diákok körében

A társadalmilag és fiziológiailag kötött időn túl fennmaradó idősávot a szociológia szabadidőnek nevezi, melynek felhasználása igen szerteágazó lehet (Andorka, 2006), mégis elsősorban a kikapcsolódás és a rekreáció fogalmai társíthatóak hozzá (Kucukali, Ada és Ustun, 2009). Az egyes országok, társa...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Kinyó László
Bús Enikő
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 4
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.4.31
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41652
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A társadalmilag és fiziológiailag kötött időn túl fennmaradó idősávot a szociológia szabadidőnek nevezi, melynek felhasználása igen szerteágazó lehet (Andorka, 2006), mégis elsősorban a kikapcsolódás és a rekreáció fogalmai társíthatóak hozzá (Kucukali, Ada és Ustun, 2009). Az egyes országok, társadalmak felnőtt és még felnövekvő tagjainak szabadidő-eltöltési szokásaival, annak időmérlegének elkészítésével, elemzésével mind a nemzetközi, mind pedig a hazai kutatások évtizedek óta foglalkoznak, miközben a kisiskolás korú gyermekek szabadidő-eltöltéséről, elfoglaltságtípusairól többnyire csak sejtéseink vannak. Tanulmányunk egyrészt a 9–12 éves diákok szabadidő-eltöltésének egyik meghatározó aspektusának bemutatására, a kortársakkal (barátokkal) együtt végzett tevékenységek sajátosságainak ismertetésére vállalkozik, másrészt új eredményeket mutatunk be az online adatgyűjtésből kinyerhető háttéradatokkal összefüggésben is.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:31-48
ISSN:1215-5233