Vállalkozói kudarcból levont tanulságok rendszere

A TANULMÁNY CÉLJAHazánkban megközelítőleg minden második vállalkozás éli túl az első három évét. Ezáltal a vállalkozók többsége találkozik a kudarccal és fontos vizsgálni, hogy ezekből az olykor kellemetlen tapasztalatokból milyen tudást tudnak tovább vinni szakmai életükben. Ennél fogva jelen kutat...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Repisky Máté
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2023
Sorozat:MARKETING ÉS MENEDZSMENT 57 No. Klsz. 3
Tárgyszavak:
doi:10.15170/MM.2023.57.KSZ.03.06

mtmt:34486027
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/34987
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A TANULMÁNY CÉLJAHazánkban megközelítőleg minden második vállalkozás éli túl az első három évét. Ezáltal a vállalkozók többsége találkozik a kudarccal és fontos vizsgálni, hogy ezekből az olykor kellemetlen tapasztalatokból milyen tudást tudnak tovább vinni szakmai életükben. Ennél fogva jelen kutatás arra kereste a választ, hogy mit tanulnak a vállalkozók a kudarcaikból és ezen tanulságokat miként lehet rendszerezni.ALKALMAZOTT MÓDSZERTANJelen kvalitatív kutatás keretében 16, legalább egy kudarcot átélt vállalkozóval készült egyéni, félig strukturált mélyinterjú. A potenciális interjúalanyok hólabdás, ajánláson alapuló mintavétellel kerültek felkeresésre a téma érzékenysége miatt valamint, hogy gyorsabban kialakuljon a bizalom a kutató irányába. Az interjúk során feltárt tanulságok maradéktalanul rendszerezésre kerültek.LEGFONTOSABB EREDMÉNYEKA kudarc során levont tanulságok rendszerezésének a végére létrejött struktúra négy területen belül rendszerezi a tanultakat (személyes, kapcsolatok, menedzsment és marketing tanulságok) 11 feltárt csoportba: önismeret/személyes fejlődés, válság- és kudarckezelés, karriermegfontolások, vezetőkhöz-, illetve alkalmazottakhoz kapcsolódó tanulságok, kommunikáció/együttműködés, vállalkozás menedzsmentje, jogi és pénzügyi tanulságok, piaci környezet és verseny, vevők és fogyasztói magatartás, míg végül a marketingkommunikáció. Az így létrejött struktúra árnyaltabb és teljesebb rendszerezést kínál a vállalkozói kudarcból levont tanulságokra, mint azt a korábbi kutatások lehetővé tették. A vizsgált vállalkozók legtöbbet az önismeret, személyes fejlődés, valamint a vállalkozás menedzsmentje kapcsán tanultak a kudarc során.GYAKORLATI JAVASLATOKAz üzleti életbe két úton használhatóak fel jelen kutatás eredményei. Egyrészt, az eredmények, mint valós példák vagy esettanulmányok beépíthetőek a vállalkozó és közgazdász oktatásba. Másrészt, pedig vezetők és vállalkozók a tanulmányt elolvasva emlékeztetőt kaphatnak, hogy megéri a néha egyértelműnek vélt dolgokra is figyelmet fordítani, mert akár egy vállalkozói kudarccá nőhetik ki magukat.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:57-64
ISSN:1219-0349