Hangszertanulási motivációt támogató stratégiák tanárok és tanárjelöltek szemszögéből

A motiváció meghatározó a tanulási és tanítási folyamatban, így a hangszertanulásban is. A zenepedagógiai kutatások kevésbé feltárt területe, hogy a hangszert oktató pedagógusok milyen motivációs módszerekkel tartják fent a tanulók érdeklődését. Kvalitatív kutatásunk gyakorlattal rendelkező pedagógu...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Földi Fanni
Szabó Norbert
Józsa Krisztián
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2023
Sorozat:KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 21 No. 2
Tárgyszavak:
doi:10.17165/tp.2023.2.5-18

mtmt:35481298
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/36480
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A motiváció meghatározó a tanulási és tanítási folyamatban, így a hangszertanulásban is. A zenepedagógiai kutatások kevésbé feltárt területe, hogy a hangszert oktató pedagógusok milyen motivációs módszerekkel tartják fent a tanulók érdeklődését. Kvalitatív kutatásunk gyakorlattal rendelkező pedagógusok és tanárjelöltek motivációs stratégiáinak megismerésére irányult. Az öndeterminációs elmélet alapján az autonómia, a kompetenciaszükséglet és a társas kapcsolatok igényének támogatásához alkalmazott módszereket vizsgáltuk. Interjút készítettünk hat hangszeres zenetanárral és kilenc tanárjelölttel. Az eredmények alapján azt látjuk, hogy mind a tanárok, mind a tanárjelöltek válaszaiban megjelennek az öndeterminációs elmélet komponensei. A megkérdezettek mindkét csoportja fontosnak tartja az autonómia és a kompetenciaszükséglet támogatását, valamint a társas kapcsolatok szerepét a zenetanulás iránti motiváció fenntartásában. Jelen kutatás eredményei hozzájárulhatnak a zeneoktatás hatékonyabbá tételéhez.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:5-18
ISSN:1589-519X