Az elsajátítási motiváció támogatásának lehetőségei az óvodai nevelésben

Az óvodáskori elsajátítási motiváció meghatározó szerepet játszik a gyermekek kognitív, szociális és pszichomotoros fejlődésében. Több kutatás igazolta, hogy az elsajátítási motiváció erőssége jelentős mértékben előre jelzi az iskolai sikerességet. Ennek ellenére az óvodáskori támogatásának, erősíté...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Józsa Krisztián
Szántó Zsuzsanna
Hajduné Holló Katalin
Podráczky Judit
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2025
Sorozat:ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 75 No. 3-4
Tárgyszavak:
doi:10.71157/upsz.2025.03-04.02

mtmt:36186274
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/37252
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az óvodáskori elsajátítási motiváció meghatározó szerepet játszik a gyermekek kognitív, szociális és pszichomotoros fejlődésében. Több kutatás igazolta, hogy az elsajátítási motiváció erőssége jelentős mértékben előre jelzi az iskolai sikerességet. Ennek ellenére az óvodáskori támogatásának, erősítésének a módszereivel és lehetőségeivel alig foglalkoztak még korábban. Írásukban ezért ezt a célt tűztük ki. A tanulmány bemutatja az elsajátítási motiváció fogalmát, többdimenziós természetét. Az elemzés részletesen foglalkozik a társas környezet motivációra gyakorolt hatásával. Az elsajátítási motiváció összetevőinek – mint a kitartás és az érzelmi reakciók – elemzése révén hangsúlyt kap a pedagógusok szerepe a gyermekek motivációjának a támogatásában. A tanulmány konkrét példákon keresztül ad ötleteket az óvodapedagógusok számára, beleértve az optimális kihívás elvén alapuló feladatok tervezését és a támogató környezet kialakítását. Emellett a szerzők kitérnek a családi háttér szerepére, a szülők és pedagógusok közötti együttműködés fontosságára. A tanulmány célja, hogy rámutasson az elsajátítási motiváció tudatos fejlesztésének a fontosságára és bemutassa annak pedagógiai lehetőségeit az óvodai nevelésben.,
Terjedelem/Fizikai jellemzők:15-30
ISSN:1215-1807